Klient
Konsulat Generalny RP
w Nowym Jorku
Zadanie
Budowanie wśród Amerykanów pozytywnego wizerunku Polaków poprzez pokazanie ich istotnego wpływu na historię, kulturę i gospodarkę USA.
Idea kampanii
Wyszliśmy z założenia, że Amerykanie nie szukają informacji o Polsce a komunikat oparty o same fakty nie będzie angażujący. Dlatego postanowiliśmy ich zaintrygować – informacje podać w zaskakujący sposób. Postawiliśmy na przekaz video. Każdy film rozpoczyna animacja, w której na zdjęciu (często archiwalnym) brakuje ważnego elementu, będącego efektem odkrycia lub idei wprowadzanej w Ameryce przez Polaka. Poszerzone informacje wraz z wyszukiwarką bohaterów zamieściliśmy na stronie www akcji.
Logotyp
Stworzyliśmy logotyp dla akcji Famous Polish Americans.
Seria postów video
Posty video umieszczaliśmy na profilu Facebookowym i Twitterze Konsulatu.
Wystawa plakatów
Akcji towarzyszyła również wystawa zaprojektowanych przez nas plakatów.
Wyniki
Łącznie kampania osiągnęła we wskazanej grupie celu prawie 3,5 razy większy zasięg niż pierwotnie zakładano. Wywoływała liczne komentarze i była często szerowana.
Nagrody
Kampania została nagrodzona wyróżnieniem w konkursie marketingu Golden Arrow.