Klient
Avalon extreme
działa w ramach fundacji Avalon.
Wspiera aktywność sportową osób z niepełnosprawnościami.
Zadanie
Zmiana postrzegania osób z niepełnosprawnością. Walka ze steoretypami.
Badanie
Przeprowadzone badania potwierdziły, że osoby z niepełnosprawnościami były postrzegane jako nieudolne, słabe i niesamodzielne. Również ich sport był postrzegany jako "drugiej kategorii".
Start
Zaczęliśmy od zmiany języka i zastąpienia nacechowanego negatywnym określeniem "niepełnosprawni" wyrazem "extrasprawni". Bo extrasprawni dokonują rzeczy naprawdę extra.
Kampania 2018/2019
W pierwszej odsłonie kampanii wprowadziliśmy określenie Extrasprawni.
W spocie pokazaliśmy sport osób z niepełnosprawnościami w stylistyce charakterystycznej dla sportu wyczynowego. Udowodniliśmy, że jest on równie dynamiczny, atrakcyjny i spektakularny.
Kampania obejmowała spot telewizyjny, radiowy, komunikację w mediach społecznościowych oraz działania PR. Naszymi bohaterami stali się ambasadorzy AvalonExtreme, sportowcy: Sebastian Luty, Tomasz Biduś, Adam Czeladzki, Bartosz Ostałowski oraz Igor Sikorski.
Kampania 2019/2020
W drugiej odsłonie kampanii Extrasprawnych pokazaliśmy zawodników z niepełnosrpawnością obok znanych sportowców. W spocie wystąpili Sebastian Luty, Szymon Klimza, Krzysztof Hołowczyc oraz Akop Szostak. Podkreśliliśmy, że „prawdziwy sport jest jeden” – jest związany z takimi samymi emocjami, wysiłkiem
W kampanii wykorzystaliśmy także głos znanego dziennikarza sportowego – Macieja Iwańskiego, relacjonującego wyczyny Extrasprawnych.